Sahabat PQ 06/07

Sahabat PQ 06/07

Panduan Seks - Hukum Onani Bagi Lelaki & Wanita

ISU PENDIDIKAN

Perkenalkan Pendidikan Seks di kem PLKN pada tahun 2009?

>> Saturday, April 25, 2009

MALAYSIAKINI (18 Ogos 2008) - Slot pendidikan seks akan diperkenalkan dalam Program Latihan Khidmat Negara (PLKN) pada sesi Januari 2009, kata Menteri Pembangunan Wanita, Keluarga dan Masyarakat, Datuk Dr Ng Yen Yen.
Beliau berkata modul pendidikan itu akan dilaksanakan melalui slot khas selama 10 jam di setiap kem PLKN, lapor BERNAMA.


Laa haula wala quwwata illa billah!!
Apakah kejutan yang ingin dibuat oleh pihak yang terlibat ini? Sudahkah mereka fikir semasak-masaknya dalam hal ini? Adakah keputusan ini dibuat setelah melalui proses penyeldikan dan kajian saintifik yang sistematik atau hanya cadangan sesetangah pihak sahaja? Tidak cukupkah mereka dengan apa yang telah berlaku di tahun-tahun sudah ketika PLKN?

Penulis berpandangan bahawa, pelaksanaan Pengenalan Pendidikan Seks ini akan mengundang perkara yang lebih buruk lagi kepada ribuan remaja yang menyertai kem ini. Walhal, perkara yang lebih penting dan paling utama adalah memberikan mereka pendidikan akhlak Islamiyyah dan membawa mereka mendekatkan diri kepada Allah, Rabb sekalian alam.

Wallahu a'lam.

0 comments:

About This Blog

Lorem Ipsum

  © Blogger templates Sunset by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP